Friday, 30 November 2012

Bercinta selepas Nikah.....;)

Assalamualaikum....
alhamdulillah...exm tgl 3 paper jew ag....yeay.yeay..yeay...hehehe...bukan apa...yelah habis jew exam ...kita dah ta masuk sekolah taw...hehe...bukan lah bermaksud ta akan rindukan sekolah tp.....bukanlah sekarang...habis jew bulan 12 bermakna habis jugalah sesi persekolahan untuk aku selama 13 tahun bergelar sebagai pelajar sekolah di sekolah menengah dan sekolah rendah....hehe...sekarang niey bukan nak bercerita pasal sekolah okey.....tetapi bercinta selepas nikah....walaweyh.....manyak syok meyh...yela kata orang bila bercinta sekarang belum tentu cinta kita akan kekal sampai bila2 kan3....cuma aq berharap cinta yang bakal aq dapat berasama bakal SUAMI aq.....aq mohon cinta kami akan kekal sampai ke syurga ...Amin ya robb....hehe..gatal pula ye.....aq ase bukan aq jew yang impikan untuk bercinta selepas nikah kan.....mesti semua muslimah inginkan yang sama seperti aq..cuma cara kami menerima sahaja agak berlainan...hehehe...sememangnya bercinta selepas nikah niey adalah sesuatu yang menyeronokan...yang kita ta dapat selama kita menjadi pasangan yang tidak sah...wah...hehe.....mungkin kita akan terasa hati atau lebih mendalam sikit maknanya kita JELES..okey ada paham ka???ha....jeles kan tgk semua disamping kita ada kapel....sedangkna kita kita masih lagi single and available...wah gitu....dalam erti kata lain sebenarnya kita bukanlah tidak laku cuma hati kita hanya terhad untuk seseorang yang betul2 akan menjadi yang sah untuk kita...yang menghalalkan kita untuk melakukan macam2 terhadap dia....seprti manja2.....hugging2....wah gitu lah kan..ehhe.....apa yang saya bole katakan adalah saya hanya mampu berharap dan berdoa yang saya akan dapat bercinta selepas nikah yang saya impikan....ehehe...@_@
klaka la...sye cuma mampu berdoa dan terus berdoa tanpa henti ...okey lah semua...teruslah berdoa tanpa henti kerana doa kan senjata orang mukmin.....insyaallah.....

okey la sampai disini shj yang mampu saya ungkapkan...adios ......
assalamualaikum...

Wednesday, 21 November 2012

Hatiku bukan miliknya lagi

Assalamualikum....lama dah rasa nyer ta update blog..hehe..almaklumla.......sekarang ni tgh musim ''exam fever'' la katakan memang tak dapat la den na bantu update blog hari2..hehe...takpe2...hari ini saya akan update blog mengenai hati...wah...macam seronok tapi tak tahu la kan seronok ke tidak...sebenarnya....jeng jeng jeng...hehhehe....tajuk ini memberi kesan yang mendalam terhadap diri saya...bukan apa lah kan....cuma hati saya ni ta berapa nak tenteram sejak mulanya exam STPM saya ni...bukan apa yelah diri ni dianggap berteman namun temannya sentiasa tiada disamping..untuk menyedapkan hati..saya selalu berkata bahawa teman saya itu sibuk dengan kerja jadi saya pun dilupakan..kalau ikut akal memang la logik...tapi kalau ikut keadaan yang sebenar saya ni mungkin dah ditinggalkan....hahah...rasa lawak pula...hehe....sebenarnya ditinggalkan atau meninggalkan merupakan satu istilah yang tidak pernah lari dalam sesuatu perkenalan yang berlaku cuma kita tidak mengetahui bila berlakunya pertemuan itu dan bila berlakunya perpisahan itu cuma kita hanya akan sedar bila kita sudah ditinggalkan....jadi istilah itu memang sudah sebati dengan diri saya...tidak hairanlah jika saya sering kesepian atau kesunyian...namun apa yang saya paling pasti bahawa...diri saya tidak keseorangn meskipun saya tidak berteman seperti kawan2 saya yang lain kerana saya tahu bahwa Tuhan sentiasa ada disamping saya jadi tidak lah perlu bagi saya untuk sentiasa tertekan kerana hati saya ini sepenhunya milik Dia....Dia memberi saya hati ini hanya untuk sementara agar saya merasai nikmatnya mempunyai pasangan meskipun sementara....tapi saya lebih gemar berada dalam keadaan yang sebegini...kerana saya sentiasa merasa kasih sayang dari Allah...saya juga insan biasa yang ingin menyayangi dan disayangi..namun jika sudah tertulis untuk saya yang sekaranag bukan masanya untuk saya merasai itu semua jadi saya redha...kerana segala yang berlaku adalah takdir dari Allah untuk saya ...Dia ingin menguji kekuatan iman saya...adakah saya akan lemah dengan segala ujian yang diberi atau saya akan bangun menjadi muslimah yang lebih tabah....ingatlah para muslimah.....tidak berpasangan seperti teman yang lain bukan beerti kita tidak laku...tetapi hati kita hanya terhad untuk insan yang bergelar suami sahaja....yang menjadikan kita halal untuk melakukan apa sahaja dengan pasangan kita...jadi tidak perlulah kita berasa cemburu...kerana setiap apa yng berlaku pasti ada hikmahnya....sabarlah wahai hati...kerana sabar itu indah...jadi ingatlah kerana hati kita adalah milik pencipta bukan milik sesiapa.....cintailah Allah dan Rasul....janganlah terlalu mencintai manusia..kerana belum tentu cinta kita akan dibalas....kerana cinta yang kekal abadi adlah cinta kepada Illahi yang hakiki...jika hari ini kita bersedih kerana insan yng bergelar adam....sentiasalah muhasabah diri dengan mengatakan bahawa insan yang harus aku bersedih hanyalah untuk insan bergelar suami sahaja...kerana insan yang bergelar adam bukanlah sesiapa untuk kita tidak harus kita sedihkan..ha kan ...nampk tak..hehe...sudak cukup2 sudah..wah menyanyi pula.....alhamdulillah....saya sudah update jemputlah baca..jangan segan2....penulisan ini bukan untuk sesiapa tetapi lebih kepada diri saya sendiri.....akan mnyusul yang lain pula......adios semua....assalamualaikum...

Saturday, 29 September 2012

Assalamualaikum.....ingin cerita disini mngenai kembar saya..e2 kte org la...hehe...sbenar nyer..kte org kembar laen mak..laen bapak..kehkehkeh...tapi bila kami bersama jew msti org akn ckp kembar kew???hehhe..kami mengiyakan aja..hehe...syg ko kembar...heheh...sbena nyer..umi dye dh mcm mak sye...dan mak sye dh mcm mak dye...bole kte umah dye mcm umah sye..dan umah sye cm umah dye la...hehe...pape pown kami memang berkongsi segla suka dan duka...pergaduhan???e2 mmg perkara biasa bagi kami,..kemana kami pergi mesti akan bersama..melepak bersama...ke pantai bersama....gila2 bersama...dan kami pown dah ta heran..kalo org ckp kami kembar...mungkin kami berkawan sampai skunk dsbbkn keserasian dr segi hati..perasaan..dan laen2..hmm2...pakwe kami laen2 ye...
hahaha...dr f5 lagi masa 2..berbaris na bersalam..salaman dgn cikgu..na memohon maaf la kte nyer...banyk wat slh la kte kan..kang ta berkat yg cikgu aja baru taw..heheh...exam makin hampir sesi bersalaman pown bermula...sye dan kembar berbaris bersama-sama...haih..cikgu pown cakap..''eh awk berdua niey kembar kew''??
kami pown berkata..''eh bukanlah cikgu..mak laen bapak pown laen..hehe...nmpk cm kembar kew cikgu....kembar laen mak laen bapak la 2..hehhe'' kami pown apa lagi gelak sakan la..hehe..maaf cikgu....tapi sehingga skunk org masih mmnggil kami kembar...heheh...kami ta heran malah kami gembira...perasaan..hati...suka ...duka....kami bersama...saling menasihati..mmeberi dorongan...


namun kini..kami terpisah oleh pelajran...kami hnya boleh berjumpa apabila dye pulng stdy week shj..hukhukhuk...sdey nyer sya..nmun dgn da nyer internet..mungkin kami akn kurang mrindui sdikit shj la..jhehe..pape pown sye mash mrindukan dye...apble sye msok sem 2 sye pula mula bkerja part time..hmm..lagi la susah na jmpe...ble dye blek stdy week...sye dh msok u..insyaallah..e2 adlah impian sye....sye akn cuba uk tdk mnghmpakn mak sya...pape pown miss u a lot my kembar....hmm...i create this for us....so tht u know tht i always think about u.....

Kawan, Sahabat, dan Teman

Assalamualaikum...wah2 apbila dh mnjengah ke blog mkin bnyk pula menda yg ingin diceritakan..kehkehkeh....tapi untuk menulis blog kali ini sye minta pndpt dr kawan sye...Shahida bahri... okey...sesuai dgn tjuk kawan , sahabat, teman,,mungkin banyak org yg akn keliru dgn perkataan2 ini...jadi sye niey pown bukanlah pandai sangat tapi dgn bantuan Kamus Dewan boleh la sye bg taw...kawan, sahabat dan teman merupakan org yg bergaul dgn kita sehari-hari......dalam erti kata lain...org yg slalu lepak dgn kite..dgr msalah kita....dan macam2 lagi la..ehhe....sebenarnya...kawan merupakan org ke-3 dlm hidup kte selepas ibu bapa...guru2....kemudian mereka....kawan,....juga bole menjadi musuh dalam selimut..namun jgn lah kita hnya melihat kepada keburukannya sehingga hilang segala kebaikan dimata kita....and don't jugde a book by it's cover okey...walaweyh..speaking london la pula....hehhee....seperti yang ada didlm gambar diatas..mereka merupakan kawan..sahabat, dan teman seperjuangan sya ketika susah dan senang...perkenalan kami bermula pada tnggal 09 Mei 2011..dimana bermula nya..perkenlan kami sebagai murid sekolah..hehhe..jeng3....rupa2 nyer murid skowla lg la...bkn okey...kami pra-universiti...kehkehkeh..ha..lupa pula ingin memperkenalkan...mereka2 ynag berada didlm gmbar...shi ching,,amyfazlina,,zanubiah a.k.a kak.b,,goh kahyong,,aalia safura a.k.a omel,,ezakiah,,reszuan,,nasir,,amiru,,epul,,zaidi,,qamarul..murni...saya..aliah..ain,,ariesha,,shahida,,zana dan zarifah...
 apabila salah seorang dari kami mempunyai masalah..pasti yang lain akn cuba membantu....walaupun tdk semua...namun jgn bimbang kerana ....gadis2 yg da didlm kelas saya amat perihatin....kalo da mslh yg laen akn amek tahu juga...hehhe.....e2 lah guna nyer kwan2 disamping kita..tapi jgn lah pula kita mnyalahgunakan kwn2 kite...krana ...seorg skit,,,yg lain akn trase juga....gunakanlah kawan untuk kearah kebaikan.,,dlm erti kata lain...dlm pelajaran...mslh....bkn mnimbulkan mslh...tapi mminta pndngn dn dorongn,,kerana....kwn lbh mmahami dri kita...sdngkn dri kita sndri pown tdk mmahami dri kita taw...kdng2 dgn ada nyer kwn ..mgkn sgala mslh yg dhadapi akn slesai dgn mudah,,,,akn dpt dihindarkn segla mslh....tp beringt juga jgn disangka air yang jernih tiada buaya..eehe....e2 sekadar peringatan..kdng2 kwn juga sering melakukan kesalahan..sperti tikan belakng...mermpas yg tdk spatut nyer...kerana pew...kerana mereka juga adlh mnusia besa yg tdk penah lari dr melakukan kesalahan..nmun jgn lah kita mara...memaafkn lah ..kerana memaafkn seseorg e2 indah....dan kita mgkn akn mndpt lbh baik dr sblm ini...


sye cuma mampu mengharap agar...ikatan yg telah terjalin sekian lama tidak akn putus dtgh jln hnya kerana kita berdendan dgn kawan2 kita....walau apa jua kesalahan meraka...tulis lah diatasa pasir agar ditiup angin kemaafan...bukan semua kwan e2 jahat..mgkn da seorg 2 yg nakal..tp e2 tdk beerti mereka jaht..mereka hnya nakal....memang akn ada segelintir yg nakal...ta dgr cakap....nmun kite taw yg mreka baik sebenar nyer..mereka mlakukan e2 sume..krana mereka ingin mnutup kebaikan dlm dri mereka..tp ble kita sudah melihat kebaikn mereka..bru kite sedar yg kite sudah salah menilai mereka...

sayangila mereka selagi mereka masih kawan kita....''sesungguhnya Teman e2 wujud dr 1 pertemuandgn 10 pertanyaan,,100 keyakinan dan 1000x pngorbanan serta berjuta2 kali perjuangan dgn 1 keikhlasan,,,atas keredhaan Allah,,,andai seorg Teman melakukan kesalahan, tulislah diatas pasir agar ditiup angin kemaafan..dan seandainya seorg Teman melakukan kebaikan ukirlah diatasa batu agar tersemat didlm aty dan kekal menjadi memori ....nmun kawan ,,teman,,dan sahabat tidak akan kita jumpa jika kita tidak memulakan salam perkenalan...dan stiap perkenlan sudah pasti akan ada perpisahan...biarlah perpisahan e2 hadir tnpa mnhalang silaturrahim antara kita dan juga kawan kita.....cukup sampai disini shaja coretan saya...
salam perkenalan kepada semua yang membaca nyer....

idea asal: siti shahida bt saipol bahri
penulis blog....story mory..

Friday, 28 September 2012

Don't Be Sad

Assalamualaikum......hmm...lama dh rse nyer ta update blog niey..hehe..almaklum la....skrang niey tgh bz ngn exam yg mkin hampir..huhu...tp kn penulis blog niey cm ta heran jew exam mkin dekat niey.....amboi ta heran kte nyer...aq resah gelisah yg tgl hnya skit dan perit nya....amboi mnyanyi pula..hehe...jeng2..tjuk kte kali ini adalah..La Tahzan..mesti sume org trtnya2 kan..knape La Tahzan...kerana disini sye ingin mmbrikn semangt kepda org2 diluar sana dan juga kpd diri sye..hehe...bukan apa..cuma semenjak 2 menjak 3 menjak...eh bnyk pula menjak nyer..hehe...yela smenjak na hadapi exm trial ary 2 nmpk dri niey mcm okey la...ta sngka pula yg dri ini tidak berada dlm keadaan yg smpurna ..mgkn krana aty sdng gelisah dgn bermcm2 perkara...antra perkara nyer...adlh..kptsn muet yg na klua...mslh dgn pasangn ...haa...mslh psangn 2 jgn diambil kira kerana iu mslh sendri yg crik..hehhe...bkn mslh besar pown cme hmpir clash jew..hehe...jadi wlw apa pown yg berlaku...jgn la kte bersedih kerana...Allah sentiasa berada dgn kita....bkn pew...kte hnya lah mnusia biasa yg mmg ta kan penah lari dr maslah...nmun sedar lah ...mslh yg timbu kerana iman kte sedang diuji....bukan kerana Pencipta kte na tgk kte bersedih ttapi lebih kpd Dia ingin melihat kite sentiasa mrayu ..merintih...dan mngadu kpd Nya...kpd ssiapa yg dberi ujian..bersyukurlah..kerana Pencipta mmbri kita ujian kerana Dia rindukn kite....mgkn bkn ary niey shj kte akn mndpt dugaan...mgkn hari2 kta akn.  dpt..nmun ingt lah...stiap pew jua dugaan yg dtg kpd kte sedar lah bahawa kita mmpu mnghadapi nyer....apabila kte bersedih kte mesti akn crik kwn kite kan...tapi..kte sedar ta..yg kwn hnya mmpu mmbri nsht, ketengn....yg hnya sementra....knape disaat kte sedang bersedih kte tidak mngingti kpd Pencipta kte...sdgkn Dia ternnti2...bilakah kte akn berjumpa dgn nyer...(dlm solat kte).....mngadu kpd Nya..sudah pasti apabila kte mngadu dan memohom kpd Nya..kte akn mndpt ketenangn dn akn mrsakn bhwa kte mmpu utk mnghadapi ujian ini..nmun apakn daya...kte mnusia yang sering alpa dan lupa siapa diri kita....knapa kita msih di muka bumi ini... 
jadi kpada sahabat2....rakan sejawat.....teman tapi mesra....dan juga semua org ..ingt lah..jgn lah kte bersedih...kerana stiap ujian yg dtg kpd kte adlh ujian utk mnguji keimanan kte.....jgn lah bersedih kerana Allah seniasa bersama kte..jgn lah bersedih kerana kita adlh org yg hbt jika kita mmpu bersabar....dan jgnlah bersedih..kerana SABAR ITU INDAH...dgn bersabar kita pasti akn mndp nikmat nyer..mgkn bkn sekarang ...bukn esok atau lusa....ttapi yg pasi nimkat itu akn ttap dirasai suatu hari nnti....jadi marilah kte bersama2 berSABAR.... dan La Tahzan Innaallaha Ma'ana...BERSABARLAH ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA....alhamdulillah...jgn pula kita terlupa utk bersyukur dgn stiap ujian yg mnimpa kpd dri kite....dan jgn pula kite lupa utk bersyukur dgn stiap nikmat yg Allah berikn kpd kte.....
sampai disini shj coretan sye utk kali ini..insyaallah..jika diberi peluang akn sye kongsikn lagi....

Thursday, 26 July 2012

Betapa beratnya tanggungjawab si Dia...

Assalamulaikum......
selama ini aq hanya mndengar sahaja lafaz2 yg bka diucapkan oleh pengantin lelaki..rupa-rupanya da makna tersirat disebalik ayt tersebut...seprti yang tertera diatas......apabila pihk lelki melafazkn ''Aku terima nikahnya si dia binti si ayah di dgn mas kahwin Rm........''....hmm.....mcm senang..rupa-rupanya ini adlh mksd yg tersiratnya.....'Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya, apa sja dosa yg dia buat, dedah aurat,hingga ke tinggalnya solat, aq tnggung semua dosa bakal anak2ku. kalau gagal , maka aq fasik,,datus,,& aq rela masuk neraka,,aq rela malaikat Zabaniyah melibas aq hingga pecah badanku...
Ya Allah...betapa menakutkn semua ini...adkh meraka snggup melakukn semua ini....adkh bg mereka sebuah perkahwinn hnya 1 ibadh shj.....meskipu ianya 1 ibadh tetapi harusl lah dilakukn dgn seikhasnya dn dgn penuh rasa tnggungjwb..kerana sudh psti si dia tdk mahu mnggung semua ini....apabila ada yg mmbaca sdh pasti akn mberasa gerun...keran mereka yakin yg mereka belum tentu dpt mlksanakn semua ini...bukan tujuan utk menakut-nakutkn mereka cuma sbg pesan dr sya....sye juga tdk mahu meliht insn yg sye syg turut disiksa sebegini...sudh pasti sye mahukn yg trbaik utk bakal kelaurga dan bakal ank2 sye pd mse akn dtg..krana sye tdk mahu mnjd seorg ibu yg tdk brtnggungjwb thdp ank2....sebab e2lah utk melalui semua ini kite harus menyiapkn diri dari segi fizikal dan mental agar kte tdk akn mnjd org yg lemh dlm mnghadapi hal rumag tangga...kita juga perli bijk dlm mnangani hal2 rumah tangga jgn la hal yg remeh hndk kte prbesarkn ...krana sampai bila2 pown hal e2 pasti tdk akn selesai.....jadi sebelum melakukn sesuatu fikirknlh.....krana jika kita mlakukn kptsn tnpa brfikir kelak kita akn mnyesa....jika mnyesal pd mse e2 mmg sudh tiada guna nyer krana mse 2 nasi sudh mnjd bubur.....
fikir-fikirknlh dn selamat berfikir...heheh
Assalamualaikum.....

Tuesday, 17 July 2012

Ku menunggu kamu si bintang hati...

salam.....hehehe.....menuggu si bintang hati?????
hmm.......sonok kn kalo kite dpt menunggu si bintang hati..hehe...sbenarnyer si intang hati kte telh pown ditetapkn di Luh Mahfuz.....hmm....jadi sebenarnya kte hanya tinggal mencari siapa lah si bintang hati kita kan sebab kalau tak mencari memanglah takkn jumpa langsung...ha.....kalau nak mencari kenalah yang elok mata memandang tapi kan kalo da jodoh yang macam mana pown memang akan tetap kte pilih betul ta??tetapi jika kita hanya memilih paras rupa memang apa pown ta bole..hehe..kerana paras rupa kadang2 tidak akan menjamin kebahagiaan kte.....dengan adanya kasih sayang..kesetiaan..kejujuran...dan keikhlasan sahaja kita akan kecapi kebahagiaan ....mungkin kita harus meletakkn paras rupa yang nombor 2 @ 3..hehe....sebab yang paling utama tengoklah kepada Agamanya...kerana tanpa agama dia mungkin tidak boleh membimbing kita kejalan yang benar..dan tanpa agama juga dia mungkin tidak boleh menjadi Imam kita.....dan tnpa agama juga bagaimana dye hendak menegur segala kesilapan kita kelak....yang kedua mungkin kita perlu tengok kepada hartanya...wah HARTA...!.hmm..bukan-bukan..kita tengok harta dye sebab..kita tengok adakah die mampu untuk menanggung kita selepas kahwin....adakah dia boleh memberi nafkah kepada kita..dan adakah dia bole membantu keluarga kita.....seterusnya kita lihatlah kepada keihklasan nyer menerima diri kita seadanya..jika dia tidak mampu menerima keluarga kita janganlah kita kahwini dia..kerana mengahwini kita bukankah serupa dengan dia mengahwini keluarga kita juga...sekiranya dia terlalu berkira dengan keluarga kita lebiha baik kita tinggalkan dia sahaja.....kerana dia mungkin akan menghalang segala gerak geri kita kelak....lalu kita lihatlah pada paras rupanya..haha...rupa-rupanya paras rupa jatuh nombor 4 lah..hehe......semua ini hanya pendapat saya sahaja....kalau tak mahu ikut pown saya tak kisah kerana bagai saya....setiap manusia berhak untuk merasakn kebahagiaan..jadi tidak slahkn sekiranya saya ingin berkongsi idea......hehe....tak rasa ke yang kita niey mcm lari dari tajuk...hehe....sebanarnya bole jew....bukan lari dari tajuk..hehe....jadi pew tunggu lagi ...si bintang hati sudah pun ditetapkn hanya tinggla mencari sahaja...hehe........sampai disini sahaja yang mampu sya kongsikn .....

Assalamualaikum..hehe....
Anyonghaeseyo.......

Saturday, 14 July 2012

Kisah tauladan

Salam..hehhe.....kalo update blog jew msti pasal cintan cinton kn,,.,hehe..kali niey na update blog pasal saiz tubuh....okey sprti yg kte sedia maklum...bukan sume manusia mmpunyai saiz tubuh yang sama......da yg kurus da yg gemuk..da yg cubby...da jgk yg kurus kering.....hehe.....persoalan nyer skunk ADAKAH saiz tubuh menjadi persoalan kepada diri kita jika kte ingin berkwn dgn ssiapa shj...adakah kte perlu mmilih kwn yg kurus shj....mgkn kte ta sedar yg stiap org mmpunyai kelebihn dan kelemahan nyer sndri siapa diri kita yang ingin mengahakimi org...sdgkn diri kita sndri pown blom tntu btol.....krana stiap ciptaan telah Allah bekalkn dgn kelebihan dn kelemahan nyer...jd jgn la kte suke judge org......dont judge a book by its cover....wah...bhasa owg putih..hehe....tp mmg btol kte2 sb kte mmg ta brhk utk judge org....stiap mnusia mmbuat kslhn ttapi jgn la kte slalu mnylhkn org...sprti sye....sye juga insan biasa yg sring mlakukn kesilapn...jd kte harus brubh bkn hnya kte smata...yg kte na brubh tp hkikt nyer kte lngsung tdk mlakukn prubhn..hehe.....pew yg kte ingin lakukn kte harus la pikir baik dn buruk nyer krana stiap mnusia mmpunyai atu dn prasaan ...skira nyer kte tdk mnjaga nyer mgkn satu hari nnti aty kte juga tdk akn dijaga oleh org laen...hehe..magki org nyer sampai sini jew kot yg mmpu saya ulaskn..hehe...sb sye juga tdk berhk utk mnasihat skiranyer dye tdk mahu mndgr...karana..sume kptsan trltak ditgn msing2 yg mmpu buat kptsan juga diri kita....jadi terpulang lah kpd mereka......sekian....

Saturday, 7 July 2012

putera izman: Kisah Sedih Diari Seorang Isteri

putera izman: Kisah Sedih Diari Seorang Isteri: Aduh...sakitnyer. ..isk.... . aduuh....Bang sakit nye tak tahan saya" keluh Nisa pada suaminya Zakri. "Apelah awak nie....lama sangat nak ...

Wednesday, 27 June 2012

Adakah ketinggian menjadi penghalang

Salam. 1 malaysia..hehe
Okey la ary niey na citer sal ketinggian ary ahd lpas mse tgk tb program saffiya..huhu...yuyu zulaikha yg klau ta sngka upe2 nyer dye seorg yg comel..dgn ktinggian dye....tp jgn sngka org yg genit niey adlh org yg ta bole mlakukn pew yg org tnggi mmpu lakukn...sbena nyer dorg pown da keistimewaan dorg taw....dgn  ktinggian dorg...dorg bole buat pew yg org tnggi ta bole na buat taw....hmm...na bg cntoh pew ye...sbg contoh.....dgn bdn dorg yg kcil 2 dorg still bole mmakai pakaian yg comel2 taw...sdkn org yg tnggi niey agk sukat utk mncari bj..krana ktinggian dorg akn mmbuatkn bj 2 nmpk sngky dkat dorg taw..hehe...sye brckp sb sye pown mrasai nyer..hehe..wlw pown sye bkn la tnggi sngt tp bole la...dn sye sngt jeles dgn org yg genit niey sb dorg comel sngt...bole dikatakn dlm kelas yg sye duduki skunk niey ramai yg genit2 da comel2 taw...huhu..sngt cmburu taw..tp e2 mrupakn klbhn dorg yg sye ta da...jd kte ta bole la na kte dorg genit.....sb stiap ciptaan Allah merupakn ciptaan yg sngt smpurna taw..jd kte ta bole na mngutuk pew yg telah Allah cipta....lg pown wlw pown dorg genit tp dorg still bole mngikuti prkmbngn semasa taw....ta smsti nyer yg ta cukup tnggi ta bole na ikut prkmbngn semasa..skunk niey dunia semakin maju..jd kite kn epiki diluar dr minda kte..kdng2 minda kite trlalu smpit jd kte ta mmpu na mlihat dilluar minda kte....jadi piki2 kn lah...meskipun kte tnggi tp ta sume kje kte mmpu lakukn....jd brkwn 2 jgn la trlalu mmilih..ta ksh la dye tnggi kew..dye rndh kew...dye gemok kew...dye kurus kew...dye hitam kew...dye putih kew..dye pndy kew...dye kurang bijk kew....yg pntg kte amek klbhn dye ...jgn kn kekurngn dye sbg tmpt utk mngutuk atau mnghina dye..sb mreka juga adalah ciptaan Allah yg smpurna mgkn kelebhn anda akn mnutup kelemahan dye....jd brkwn juga la tnpa mngira kaum....kerana kte hdup 1 malaysia.....amalkn lh sikap mnghormatia antara 1 sme laen.....krana e2 akn mmbuatkn hdup kte lbh aman, harmoni dan makmur..
hmm...smpai sini jew kowt..yg mmpu sye ulaskn...laen ary sye buka topik baru pula ye..hhee...
salam...

 d

Tuesday, 26 June 2012

Perasaan yang timbul tanpa aq sedari....

Salam...
huhu...rse nyer da lme da ta update blog niey...meskipun blom da yg mmbaca...tp bole kan kalo sndri bce pown kte wat  lawak yg ta antarabnagsa..hehe...okey...brdasarkn topik ase nyer da bole taw da kn.....ha na citer la sal prasaan..msti suem org da prasaan akn apatah lagi prasaan ingin disayangi oleh org yg kite suke.....mmg la bile cter jew sal niey msti da yg sdey la , gmbira, teruja, dan mcm2 lagi...sme juga cm sye niey..huhu..mula2 ase slpas 3 thn cinta ta akn mnjenguk kn dirinya kpd sye...wah ta pasal2 plak da sorg mamat niey mnawarkn dri kpd sye....huhu...klaka la na kte lawa ta da la kn...tp kalo bawak msok pasa ta da malu....hehe...tah la e2 bg pndagn sye ta taw la plak bg pndgn org laen cm ner kn..hehe..okey kembali pada topik kte yg asal..ase nyer cm da jauh mnyimpang plak kn..hehe..mmg la smasa kte brcinta mula2 ta da rasa pape yela ta mudah utk kte mnyulam cinta dgn org yg  kte bru knl..ta pnh brjumpa kan...tapi lam kelamaan  kte akn rse ssuatu bile dye ta kol..ta mcj..ta tnyer kaba dan cm2 lg la...mse 2 bru la kte tahu yg kte da mula syg kt dye....tapi lpas 2 kte cm ta dihargai plak...okey..mse 2 kte mmg ptot sdey pown....mmg da ssuatu yg mmbuat kn dye mlakukn semua 2..mgkn dari kslhn kte...atau dye sudh da pmpaun laen yg jauh lbih bgos dr kte ....mgkn juga...sb kte ta taw pown kn....mgkn dye trlampau sibuk dgn kje dye....kdg2 kte niey ta bole mmahami prangai org dg spenuh nya meskipun dye da lme kte knl....tapi kte juga akn prasaan ble dye mula brubh atau bile dye mula ubah sikap dye trhadap kte...mgkn mse 2 kte kene tanya pew masalah antara kite dgn dye mgkn juga dye da mslh dgn kte dn dye pendam kn krana tidak mahu kite berasa kcewe dg kptsn yg dye bakal buat..tapi..dalam perhubungn prlualah da komunikasi antara pasangn..jiak tiada komunikasi antara pasangn maka pelbagai hal bole berlaku...justeru itu...kita perlulah mewujudkn komunikasi antara pasangn...sb masalah akn cpt slesai taw....sbena nyer prasaan kte akn mula timbul dgn prasaan rndu yg ta trhingga...sb dye....kerana percintaan akn mngajar kte pelbagai rasa yg mgkn sblum niey kte ta rse bile brsama dgn kwn2 kte...mse 2 prasaan 2 mgkn blom wujud..tp bila prasaan 2 dah wujud mse 2...kte akn rse betapa peritnya prcintaan niey sbena nyer..jadi kalo sape2 yg ingin masok ke alam prcintaan saya nasihatkn agar berfikir dahuli jgn smapai mnggu pelajaran anda.....pesann ini juga sbena nyer tuju kn kpd dri sndri..hehe,...okey la wassalam

Thursday, 31 May 2012

Episod cinta yg tiada penghujung nyer

cinta???
mesti sume org taw kn pew yg dmksodkn dgn cinta stiap kli ckp jew sal cinta org msti akn ckp 'sye gnbira dgn cinta sye skunk' tp btol kew dorg2 benar2 gmbira atau skdr mnyedapkn aty sndri dan org laen yg mndgr nya....sye musykil la....tp pew yg sye taw bila kte bhagia dgn cinta adlh bila kte sudah sah mnjd isteri kpd suami kte...dimana saat itu dye mlafazkn ijabkabul dhadapn tok kadi atau wali kte....hmm...saat itu sye juga kan mrasakn kbhagiaan cinta spri yg slalu diimpikn oleh stiap wanita..tp dgn cinta kte skunk..korg pasti kew dye mmg jodoh ke shingga ke jinjang pelamin or sampai akhir hayat nnti....sye sndri tdk pasti....tp dgn sgala janji yg dye wat utk kte...jgn la kte mudh prcaya krana sye tkot kte akan kcewa lpas itu....meskipun dye dah jumpa dgn kluarga kte......pew yg sye caya...kalo dye dtg umah kluarga sye...lepas itu dye ckp.''sye dtg niey bawa hajat yang besar...sye na jdkn ank makcik suri diaty sya sampai ble2.....''dye bwk kluarga dye dtg jmpe family sye utk mrisik skali tunang....okey mse itu sye percaya bahawa dye mmg jodoh yg tlah dttapkn utk dri sya....
masa 2 bole sye ktekn yg sye prcaya dgn sgal janji yg dye buat kt sye...tapi kalau janji itu hnya trjadi sparuh jln masa itu sye ta mmp na ktekn pape lg dah..meskipun kte msh syg dye mse 2....tp kte hrus yakin bahawa diluar sana msih da lg jodoh yg lg baik utk sye...mgkn juga utk anda2 sume....tp jodoh tdk akn dtg jika kte tdk mncari nyer....jd....brhati-hati la utk brcinta pd mse sekarang krana cinta sekarang tdk kekal sprti cinta kita kpd Allah dan Rasul....krana cinta kpd Allah dan Rasul adlh cinta yg kekal tiada onghujung nyer...
jd ingt lah sume....cinta lah kpd yg mncintai dri kte..jgn cinta kpd yg tdk mncintai dri kte..
smpai dsini jew yg mmpu sye ktekn.......akn dtg cinta laen pula okey..  :p

Saturday, 19 May 2012

cita-cita ku

                                         PENSYARAH
Adakah nama niey agk besar bg aq yg ingin mncapai nyer.....kadang2 aq slalu memikirkn boleh kew aq mncapai nyer satu hari nnti......aq juga ingin mmbahagiakn kluarga aq dgn pkrjaan yg aq impikn...ttapi adkh ia trlalu sukat bg ku.....atau hnya aq sje yg ta mmpu mncapainya sprti org lain..aq sedar bhaw aingin mncapai ssuatu aq harus berusaha dgn kuat...ttapi pew yg aq mmpu lakukn hnya mingdmkn shj...tape ko msih da pluang utk mncapi pew yg ko cita kn.....pluang sntiasa da dpn mte kite sma da kte na amek atau ta sume trpulang kt kte taw..sme la cm aq kalo aq na jd PENSYARAH sbena nyr bole jew sume trpulng kt aq sama da aq na or ta,,,,sb kjyaan yg bakal kte kecapi brgantung pd usaha keras kte  ttpi stlh kte brusaha nmun kte ta dpt...mgkn da hkmh dsbalik sume 2...mgkn Allah na kte jd yg laen kowt....sb kte hnye mmpu mrncang da Tuhan yg mnntukan sgala nyer .....jd kte hrus redha la slepas 2 sekirA nyer kte ta dpt.....so sume msti na yg trbaek tok dri sndri kn....jd usaha eskalator kjayaan haha.....pribahasa moden..huhuh....sudh la jgn mroskkn pribahasa mlayu bole ta..haha..okey sye hnye brgurau...sbena nyer usaha tngga kejayaan taw...jd usaha lbh psti lbh jgk yg kte akn dpt taw.....bg yg miskin mgkn ta mmpu nmun dgn pelajrn kte bakal dpt mmbntu dru kte sndri taw....org mgkn ta taw.....sb org mgkn akn pndg rndh trhdp dri kte..tp sume kkautn kte org laen ta kn nmpk......bila da brjaya bru org nmpk taw...btol3x...
so mgkn niey jew kowt yg aq mmpu smpikn tok dri aq n org2 laen..
so CHAIYOK2    U ALLS CAN DO IT...^^

Saturday, 12 May 2012

minggu taaruf ting6

 Salam...ha....ary niey sye na citer sal minggu taaruf tingkatan enam smk ungku aziz....nmpk ta gmba niey...niey adlh bhgian pndftaran yg diketuai oleh ariesha nur ain...dye yg akn mmilih sapy yg bgkal jd ank buah nyer,,,hehe....yg pasty mmg dr sume klas da ea......ekonomi geo sastera n seni...haha...excited ta....kte org yg excited sbena nyer yela mner ta nyer kte org yg anjurkn dn kte org la fasilitator nyer...sonok ta sonok la kn.....msuk jew kohort yg prtama niey dorg akn mngunakn sistem semester...wah sonok  dorg kn...ha jgn na sonok2 sngt la..sb dorg bnyk kne wat assingment taw...projek lg....sng mmg sng tp assingment la.....haha...jgn isau korg sume bole....

ha nmpk ta dorg niey..sbena nyer kte org gunakn idea niey adlh hasil kje ahli kelab wawasn ukm..yg knekn kte rog ary 2,,,,haha bkn kne  kn sbenanyer kte org bising so kte org pown kne la....dorg bsing so kte org seletap molot dorg..haha..klaka kn mula2 dorg ta ley na trima..tp da lme2 okey jew....klaka sbenanyer ble dorg kne.,,kte org tgk dri kte org mse kt ukm la....haha..klaka gler...sume aktiviti yg kte org wat hmpir sme ngn aktiviti d ukm taw....haha......1st time jd akak ngn abg fasi....dorg truja plak...mner ta.....waktu kte org ta best cm niey taw...haha..untg la....okey smpi sni jew kot....brita slnjut nyer kan  dtg okey...huhuh......bubye

Friday, 27 April 2012

ukm dihatiku

Anyong Haeseyo....hehe....salah Assalamualaikum.......mesti tertanya-tanyakan kenapa saya gembira sangat...sebab.........2 minggu lepas saya baru balik dari UKM universiti kebangsaan malaysia...hehe...masa saya tingktan 5 saya pernah duduk didalam kelas 5 ukm...macam tak disangka-sangka saya dapat pergi ke ukm....wah gembira tak terhingga.....masa pergi jew sudah teruja apalagi bila sudah sampai kn...lagi lah bertambah-tambah terujanya..haha....dan juga tanpa disangka-sangka saya menjadi penghuluwati....wah ..terkejut pun ada sebenanya....saya dapat berita ni pun masa saya balik dari bilik dkb....or dewan kenari biru....atas urusn PROSA.hmmmm....balik2 jew kt kelas membe sume da pandang...mula2 memang pelik juga la kan kenapa sume oarang pandang sya...rupa2 nyer cikgu abdullah pilih saya menjadi penghuluwati...hehe...dan saya bekerjasama dgn Mohamad Amin....iaitu penghulu...hehe...saya memang ta  da pengalamn sebenar nya...tapi alhmadulillah dgn saya pergi ukm niey saya mendapat pengalaman menjadi penghuluwati.....sronok juga la.....(gila ta sronok....dpt kawal org)....hehe sbenanya sye ta kwal org pon saya cuma memastikan yg kwn2 sya sume da dlm aktiviti.....yg pling pntg sya na dorg sume tepati masa yg tlah dttapkn...e2 jew....alhmdulillah.semasa berada disana sume nyer brjlan dgn lancar tnpa sbrg kes...hehe
kami bergambar pada hari yg ketiga iaitu hari terakhir berada di ukm.....sayu rasa aty bila na meningalkn ukm....bila abg or akak fasilitator ckp ary niey kte akn brpisah rasa na nanges pown da...sdey yg mmg ta mmpu aq ucpkn.....rasa na tgl c2 tros pown da gak...hehe....tp dsbkn esk skowla jew kte org blek taw.....kalo ta kami ramai2 mogok tana blek...hehe....mmg sronok upenyer dok u kn....insyaallh.....kami akn kembali kesitu 1 ary nnti.....e2 pew yg kami ktekn kpd guru2 kami....mner ta nyer mse mula kami pky baju kurung utk program mnjwb paper...kami kne pky bj formal......so yg pmpun pky bj kurung yg llaki pky bj kmeja.....ckgu ckp kami da mcm akak ngn abg fasilitator...insyaallh...kmi juga akn mnjd akak ngn abg fasilitator kpd plaja junior kami...wahahahahaha........heheh...wah sape dpt akak fasi niey mmg baek...ta kne buli pown...sb akak niey yg slalu kne buli...hehehe....ksian sye....insyaallah kami tingkatan 6 atas sume dah tanam semangt utk blaja sungguh2 dpt kptsn yg cmerlng da pecah rekod sume msok u....insyaallah......mudah2an Allah perkenankn doa2 kami niey........amin........
jd smpi dsini shj kisah sye....mnrik kn...kalo korg da kt tmpt kteorg korg pown akn rse pew yg kte org rse taw.........

Tuesday, 10 April 2012

Teratak river view......

 Salam...hmmm...lme kan kte ta buka blog niey....sory la memang sibuk sikit sejak akhir2 niey...sekarang saya na update blog niey dengan cerita yang menraik...haha....na kata menarik memang yang teramat sangat la..haha....hmmm...nampak ta gamba niey...sebenar nyer gamga niey amek masa kita orang pergi Teratak River View kt tangjung malim...masa tu kite orang baru sapai dalam pukul  5 lebih la..hehe..ta ingat la...cikgu bagi taklimat sepanjang kite orang akan berada disini...kene ikut peraturan...tak boleh pergi mana2 sorang diri...huhu...kusyuk kn.....2 la....sebenar nyer kita orang tunggu bila lah cikgu na cakap ''sekarang kamu boleh makan''haha sebab maisng2 da lapar tahap tak boleh na tahan da..huhu...hmmm....
 ha...gamba niey yang spatot nyer saya letak dulu tapi dh gamba yang e2 saya nampak dulu...gamba niey pulak saya dan kawan2 sedang sibuk mengeluarkn beg masing2 sebab org akan tolong angkat jew tada nyer na tolong bawak..haha....mula2 sampai memang teruja sangat sebab masa tahun lepas pown da juga ....bila tengok gamba dorang yang menambahkn lagi semangat na join..haha..ingat pergi niey ta kene bayar sekali kene bayar..memang tak pergi la nampaknyer..hmm...tapi cikgu cakap sape yang dapat zakat ta payah baya....masa 2 memang bersyukur sangat sebab ta payah bayar ye la sape yang tanna pergi kn kalo orang da bagi pergi tapi ta payah bayar...hoho..memang sonok lah.....hehe...teima kasih kepada 6 ATAS GEOGRAFI sebab bagi peluang cm niey kt aq..hoho
 sekarang kita beralih  pula dengan keadaan kita didalan bas....hmm...na taw sape orang2 yang  ada dalam bas...hehe..jeng jeng jeng..............pikirlah sendiri bukan ta na cerita...tapi takut pulak ada yang marah..hoho..=='...okey2 saya cerita..yang da dlam gamba sahaj okey....yang ada dalam gamba adalah muhd irsyad...shahril zain...amalina...khaidruidn..afifi mukhtar...azhar....dan juga roffedi..huhu...dorg dgn saba menati bila na smapai niey..kerana dorg adlh yg plinh kecoh..huhu...klaka la....excited giler....tapi saya kalau dah naik bas faham2 jew la kn..memang tak boleh na macam dorg niey alamat nyer muntah lah....haha..klaka kn saya niey...masih ada lagi prg cm saya kn...huhu
 yang ini pulak adalah cerita mengenai dorg yg trlbh dahulu masuk kedalam lumpur hebat kn....aktiviti yang pada mulanya memang tak dapat na terima tapi bila dah ada dalam lumpur hmm..langsung ta ingat geli la...macam2 lagi la...huhu...masa dekat dalam lumpur....dorg kne merangkak..kene jalan atas titi...kene panjat ..macam2 lagilah..hoho....lepas tu abes jew dorg wat aktiviti 2 dorg kene nyanyi lagu sekolah..haha...klaka kan...huhu...mula2 ingat kita org pown kene tapi rasa nyer tak kot....haha...sb da hal kecemasan saya pown lari huh..trlpas gak akhirnya..
 hmm...yang niey aktiviti yang paling seronok...sebab kita org main air.haha..nama aktiviti niey adalah water confiden..huhu...mula2 kita jaga org lepas 2 kte pulak main air dorg jaga kte..huhu..amacam seronok ta....geng saya yang palinh hebat sebab dp tahan smapi ke hujung tempat org 2 jaga.,..haha..kumpulan lelaki...mula2 poyo jew lebih..haha las2 trtinggal dekat belakang sebab dorg berpecah masa kat tengah2..haha
t
yanh niey pulak sepatutnyer gamba yang sebelum gamba kat atas niey..tapi..da salah terima jew lah..haha...niey adalah sesi taklimat macam mana kte org na wat water confiden..mula amek plampung...pas 2 pakai jaket keselamata..pas2 bahagikn kpd 3 kumpulan..haha.....baru lah bole main air...yuhu....seronok nyer....sekarang tiba lah saat2 yang paling dinantikan oleh kami...jommmmm     main air...........................................weeeeeha.........

Saturday, 24 March 2012

Sayangilah ibu bapa kita

Berdoalah wahai ank kpd kedua ibu bapamu...jdlah anak yg soleh dan solehah krana ank yg soleh dan solehah akn mnemptkn mereka disamping org yg beriman......jdlah ank yg tdk mnderhaka kpd mereka krana ank yg derhaka tdk akn cium bau syurga..jdlah ank yg sntiasa mnghormati org tua krana mereka yg akn mndpt kbaikn nyer...jdlah ank yg beriman krana ank yg briman akn mnyejukkn perut ibu yg mngandungkn mu.....ingatlah wahai ank ...engkau adlh amanat Allah kp kedua ibu bapamu.....sygilah mreka dgn setulusnyer....kerana keredhaan ibu mmbuatkn mu mncium bau syurga

Monday, 19 March 2012

Ombak Rindu Full Movie

kenangan mse pertandingan

 Masa ni aq yg gementar hehe..cm la aq yg kawad walau pun hakikat nyer org laen yg kawad..huhu...bkn pew aq risau la.....dorg kawad mmg 'the best la'  aq risau sb juri kte da mslh dlm mmri arhn oleh ketua platun....mse aq cm rse.....adoi cm ner niey..kte org nyer ikt wataniah bkn tntera.....mmg ssah la...heeh....prasaan aq mmg huru hara sngt masa tu sb da skowla 2 mmg dpt pujian abes lah dr army 2.....cmburu pown da gak..tapi pew pown korg mmg da wat yg trbaek...hoiho syg korg......
 
 niey lah muka 2 yg klthan setelah seharian dorg bertanding..mmg ta sngke wlw pown kte org adlah jmlh yg pling skit....tp kte org dpt tmpt ketiga dlm kawad kaki untuk nursing adault....dan tmpt ketiga untk perawatn praktikal oleh nursing cadet...huhu...you all the best la...
 yg tgh adlh liyana shahira yg kiri adlh pika dn yg knan adlh magdelin..unik kn nme dye..tp dye mmg sngt baek...liyana dan pika adlh ketuan paltun bg cadet dan adault.....
 muke liyana sme cm sye ta...rmai bdak2 st.john ckp yg kami niey adk bradik.....huhu...mmg pd hakikatnyer dye adk yg saya sesama islam tapi kalo ibu keluarga bukan okey..hoiho....syg ko liayana
 niey chayak.....org yg paling prasaan dye comel...korg rse cm ner...huhuh mmg dye comel na wat cm ner kn..kne la redha kalo ary2 dye sbot dye comel..sape ag yg na ckp kalo bkn dye kn...




Wednesday, 14 March 2012

Aku Suka Dia by Ainan Tasneem with Lyrics (HD)

Specky gurlsz......

specky gurls.....
korg taw ta..kte dlu cm anjing ngn kucing....tp ble lme kte org mula jd kwn baek yg sngt mmahami...
aq pown ta taw la nape...mgkn dsbkn kte da smakin matang kowt..wlw pown msih da sstgh yg blom mningkt matang....tp aq ta slh kn korg sb mnusia mmg lmbt matang kdng2....tp aq sonok sb dpt knal korg...korg mmg baek sngt wlw pown kdng2 trase aty ngn korg.....tp aq taw pew yg korg wat bkkn sngaj ttapi sbg gurauan...ye korg ta pham sbenanyer aq adlh org yg sngt snsitif tp aq cuba ilang kn sifat niey aq cuba jd org yg open minded tp kdang2 aq ta dpt na kwal pasaan niey.....aq yg emo sndri.....tp bkn kew sbhgian drp pew yg tlah Allah ciptakn kpd aq....aq ta pnh salhkn korg sb aq tahu korg blom mmahami aq spenuh nyer shingga skunk....org yg mmahami aq spenuhnyer shj yg tahu cm mner prangai aq yg sbetul nyer....wlw pew pown aq ttap syg korg slmenyer...korg kwn trbaek yg pnh aq da...

aktiviti PRS

Ketika ini tahun 2011 kami berada d pusat kegiatan guru mnjalani kursus prs bersama dgn sekolah smk ungku aziz , smk tungku abd rahman putra dan smk dato mustafa...kami mnjalani progran ini selama 3 hari 2 mlm...sangt sonok sb yg mngedalikan adlh cikgu2 praktikal yg msih fresh dgn idea...serta mngajar kami cm mner na mngedalikan program sprt ini...bg sesiapa yg mngikuti program msti akna rse brtuah sngt sb mmpelajari pelbagai perkara....gamba pd pukul 7:14 pagi ketika ini kami sedang melakukan senaman pagi.....senaman juga kami pelajari pelbagai aktiviti senaman.....yg akn mnghiburkn hati...sblum mmulakan program...jd kami mnjlani program ini hati yg sangat tenang tnpa sbrg kekusutan.....akhir kte....ikutilah walau ape sekalipun program kerana dari situ kita akn pelajari pelbagai perkara yg mungkin baru bagi kita...mgkn juga kita pernah mempeljarinya

Monday, 12 March 2012

St.John activity

Our team St.John ambulance Malaysia
sweet memory...mse niey kte org da sukan so kte org sbg helpers yg sdia brkhidmat la ktekn.....mmg rmai yg sring mnglami kcederaan truk...pengsan dn sbgnya...kami da c 1 family mse kt sni.....ssiapa yg ingin mnjd family kami bole la sertai st.john....d smk ungku aziz or bole jd mmbe d lua skowla ttapi kne mndftar d st.john kt klang rsenyer..huhu ta bpe na arif sngt tntg niey.....sngt sonok mnjd AHLI st.john sb kte brpluang mngali pew yg slalu nurse2 alami n pew yg dorg buat...
this our st.john mom Pn. Fuziani.....seorg yg sngt ceria sring mngbil brat tntg ank2 st.john nyer....mula2 knal cm garang tp ble da knal sngt baek..huhu.....love u......bertuah cikgu samad dpt teacher..huhummg match sngt,,....jgn mrh ea cikgu........

kenangan terindah

 Kenangan niey masa kami berada di 6 bawah ekonomi baru sahaja selesaikan 1 tugasan yg dberikan kpd kami oleh cikgu praktikal yg mnyuruh kami berlakon ala2 parlimen bg merasai bagaimana mnjd org yg da pangkt dn brpngaruh dlm politik...huhu...mmg klaka gila la.....sonok sngt aq mmg ta dpt na mnafikan ...ttapi aq kak.aby dan zana mnjd ahli pmbakang dan ain pula mnjd yg sbaliknya la....hehe..klaka sngt..mmg 1 pnglamn yg ta dpt aq lupakan.....terima ksih cikgu sb bg kami pluang yg mgkn org lain ta dpt....
setelah siap mlakukn tugasan yg dbrikn oleh cikgu kami begambar beramai-ramai sbg kenangan sb lpas niey mgkn da ta jmpe cikgu lg....wlwpun hujan lebat ttapi tdk mganggu sesi pgmbaran kami....we all miss u cikgu...hope we can see each other in anther place.....

tinggal kenangan


Kami mula mengenali antara 1 sama lain apabila aq mula mnjejakkn kaki ke smk tungku abd rahman putra....pada 11 mei 2009...pada masa itu aq mula mengenali nur hidayah bt abd samad ....aq senang dgn sikapnya yg mengambil mengenai hal aq....dari situ aq mula mengenali qurratul' aini...aq soronok berkawan dgn mereka meskipun kami ada bergaduh sesama kami....pd awal tahun 2010 kami mula berkawan rapat dgn mira surina...siti nur syahirah...aq soronoksb dpt kawan cm dorg yg sngt baik jd aq tdk la trlalu berasa sedih kerana berjauhn dgn kwan baik aq.....NUR AIMI AMIRAH...ttapi pd prtghn tahun aq mula mrasakn yg trdpt jurang antra kami....aq yg slalu mndpt brita lmbt drp dorg...krana dorg slalu brgosip antra dorg..tape gak kurang skit dosa aq..haha....kini ini semua hanya tgl kngn krana masing2 sudah mula mmbawa haluan msing2 aq dgn stdy aq...dorg dgn stdy dorg..hany bole brjmpe apbila sume org da kat rumah....aq arap korg akn berjaya dgn pew yg korg impikan....love you alls........

Friday, 9 March 2012

Adakah sebenarnya aku mencintai dia atau aku hanya sekadar ingin melepaskn rasa marah aku terhadap insan yang bernama lelaki...kerana mereka sering menyakiti hatiku ini sehinnga aq merasakan yang mereka bukanlah yang terbaik untuk diriku ini...sehingga aq menjadi takut untuk bercinta dengan mereka..kerana aq tidak ingin disakiti...aq tidak sangka sebenarnya dia hnya mempermainkn aq...aq berharap agar dia satu hari nnti bahawa dia telah menyakiti hati ku ini....adakah dia menganggap bahawa aq tidak mmepunyai hati dan perasaan seperti orang lain......aq juga insan biasa yang mmpunyai hati dan perasaan sama seperti insan lain....aq juga ingin dicintai dan mencintai kerana itu adlah lumrah kehidupan sebagai seorang manusia dan aq tidak dapat nak menafikannya....