Friday, 22 February 2013

St. John Ambulance Malaysia Aktiviti....

**Assalamualaikum...okey untuk pengetahuan semua..st.john ni adalah satu badan NGO yang bekerja membantu dan menyelamatkan orang yang berada disekeliling kita..bila sekali kita dah mula membantu sesorang dengan ikhlas hati pasti kita ingin melakukannya sekali lagi..kerana setiap bantuan yang kita hulurkan kita akan mendapat kepuasan yang tidak dapat kita bayangkan...okey lah sekarang ni saya nak bercerita perkhemahan yang dilakukan untuk para pelajar mahu pun outsider yang join aktiviti ini...
Bermulalah kisah kami berada di SMK ungku aziz : hari pertama
                                            
ICE BREAKING TIME


BELAJAR PULA UNTUK EXAM SEBELAH MALAM

SESI PENGENLAN DENGAN SEMUA AHLI JAWATANKUASA
masa mula nak dapatkan ajk susah sangat ..sebab saya ingin mencari yang betul2 sukarela dan bole memberi komitmen semasa melaksanakan tugas..alhamdulillah syukur sebab ajk yang dipilih semuanya melakukan tugas dengan sepenuh hati..sehinggakan teradapat diantara kami yang tidur pada pukul 2 @ 3 pagi..masa mula2 dapat tahu perlu memikul tanggungjawab yang berat ini saya gembira..excited..teruja...semuanya ada...tetapi saya terfikir sejenak mampukah saya melaksanakan amanah yang telah diberikan kepada saya ini...dengan tiada pengalaman menguruskan sesuatu majlis yang besar malahan diperingkat negeri...tetapi alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar atas sokongn pihak atasan dan juga rakan2 seperjuangan yang sentiasa memberi komitmen terhadap kerja mereka..tanpa mereka saya dapat merasakan bahawa program ini tidak akan berjalan seperti biasa...

hari kedua2




semasa hari kedua..pelbagai aktiviti kami lakukan antaranya adalah 'Treasure Hunt' ataupun explorace...hehe..nama kene lah famous sikit...baru lah gempak..okey semasa hari kedua ini berjalan sebenarnya ajk dah mula sakit kaki mana tidaknya pada hari pertama ajk terpaksa berlari kesana dan kemari kerana mnguruskan segala kelengkapan dan penginapan..tetapi tugasan tetap juga dilakukan dengan sepenuh hati seperti gambar yg kedua ajk itu sedang mngemas segala sisa makanan yang ditinggalkan oleh peserti bukan mereka sahaja yang lain juga turut membantu....dengan adanya perkhemahan seperti ini sedikit sebanyak dapat mngeratkan silaturrahim antara satu sama lain...itu merupakan motif utama melakukan perkhemahan tersebut...

hari ketiga



okeylah masuk jew hari ketiga aktivitinya adalah 'dry telematch' memang soronok disebabkan terlalu ramai jadi kami terpaksa bahagikan kepada 2 kumpulan...tapi aktiviti lain2 lah..hehe....tengok dorang seronok sangat kami ajk pun menumpang sama hehe...habis jew aktiviti ajk pula memainkan peranan mngenakan ajk yang lain....selalunya memang macam itu bila semua peserta dah mula pulang ke khemah dan mengambil giliran untuk mandi ajk pula akan mulakan game yang direka sendiri dengan mngenakan ajk yang lain..hehe...memang seronok sangat aktiviti itu $%@$%.. pada sebelah malam pula ajk dan semua pegawai akan melakukan postmotem bagi segala program yang telah dilakukan pada sebelah siang dan akan cuba memperbaiki segala kesilapan yang telah dilakukan sama ada sengaja atau pun tidak sengaja..

hari keempat


 




apabila masuk jew hari keempat kesedihan mula terasa kerana esok adalah hari terakhir kami melakukan tugasan ini dan mereka bakal meninggalkan kami semua..owh sedih nyer... -_-''..ha...untuk aktiviti keempat kami melakukan aktiviti 'wet telematch' kami ingatkan memang nak basahkan dengan  aktiviti jew tetapi hujan mula menunjukan dirinya...yang paling over main adalah ajk ..hakhakhak..0_o''..buat malu jew...hehe...tapi hanya dengan cara ini sahaja kami dapat mngeratkan lagi silaturrahim antara kami...wah seronok lah dorang dapat main air..dah macam budak2 pun ada..

hari kelima ..'the ending day'





pada hari terakhir kesediahan mula terasa kepada semua ajk dan juga peserta..mana tidaknya hanya 5 hari sahaja sudah membuatkan kami terasa cukup mesra dan bole kautim.....perasmian dilakukan penyampaian sijil dan juga hadiah diberikan kepada peserta dan sesi bergambar turut tidak ketinggalan..alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar selama 5 hari 4 malam...segala program yang dirancang berjalan mengikut waktu yang ditetapkan...

jutaan terima kasih ingin saya ucapkan kepada semua ajk yang terlibat sewaktu perkhemahan tanpa anda semua saya pasti tidak dapat melakukannya semua aktiviti ini...dan juga jutaan terima kasih kepada para pegawai yang sentiasa memberi kata2 semangat kepada semua ajk untuk terus bersemangat melaksanakan tanggungjawab masing2....


love u all ajk

abby
zana
zaidi
din
naim
im
acid razak
acid
zul
nadia
nabila
ikin
diba
rosdi
dina
epul
qio er
dan juga yang tidak tersenarai namanya
dan juga kepada pegawai

 kamsahamnida

Wednesday, 6 February 2013

Selamat tinggal kenangan....




****Assalamualaikum.....huhu#$%^&.......nak crita sikit niey.....mesti korg bnyk kenangan pahit n kenangan manis tahun **2012 kn...sama lah kite..tapi kenangan pahit saya berlaku pada penghujung tahun 2012...dimana persahabatan saya terputus dengan kawan yang paling rapat sehingga dianggap **kembar....apa pun yang terjadi adalah masa lalu.... janganlah dikenang jadikan semua yang berlaku itu sebagai pengajaran kepada kita dan tinggalkan segala perkara buruk agar kita akan menjadi lebih matang pada masa akan datang...so i welcome 2 u the new year...new emotion..new attitude...new personality n become more mature...walaweyh....siap spekang segala bagai lah pulok..hehe...apa pun.....setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..cuma cara kita menerima adalah berbeza dengan orang lain...jadikan setiap ujian yang kita alami sebagai **tunjuk ajar** kepada diri kita untuk menjadi lebih baik dari semalam dan sebelum2 nya....hehe...ada gaya tak na jadi pakar kaunseling...**kuang3** dri sendiri pown ta terkaunseling..na kaunseling diri orang pulak.....kih3....

Hidup harus diteruskn meskipun kita tidak mampu untuk hadapi segala ujian..namun setiap ujian yng berlaku..pasti akan mematangkn diri kita...jika kita sentiasa positif dengan segala ujian yang datang kita pasti bole lakukannya...meskipun berat mata yang memandang berat lagi bahu yang memikul..kn3....

Cukuplah sampai disini sahaja tinta saya...hanya ini sahaja yang mampu saya ungkapkn disini sebagai kenangan yang terindah dalam hidup saya..dan sebagai pengajaran kepada saya....mugkin tidak akan berlaku lagi selepas ini.....

Arios miamor...annyonghaeseyo...
Assalamualaikum semua...****