Thursday, 31 January 2013

sahabat . cinta . keluarga .

Assalamualaikum..lama dah rasanya ta update blog niey.,.haha..berhabuk suda.....hehe....!_!...mesti tertanya-tanya kan kenapa tajuk blog kali niey macam pelik..mner ada pelik lah.....kih3...&%*#$#....sbenanya saya pown ta pham kenapa saya buat tajuk niey..hehe....of coz lah saya tahu..kalau tak saya memang tak bole lah na update...ksian kan..semalam baru lepas tengok cerita ayat2 cinta..ehehe
bukanlah apa..cuma na cakap...saya niey jenis yang sensitif terlebih suda..hehe..pantang tgk crita sedey skit...air mata pown luar tanpa disuruh...pape tah kan  @#$%^&*....ehehe....kalau sayalah yang jadi aisha dalam cerita niey ta tahu lah sye mampu lakukan kew tak....tapi demi suami tercinta saya pasti akan lakukan perkara yang sama....dia juga lakukan kerana memikirkan tentang sahabatnya yang berada didalam keadaan yang tidak sihat yang disebabkan perkahwinan nyer bersama lelaki yang disayangi oleh sahabat nyer itu....namun disamping itu ada juga yang mengambil kesempatan diatas kebaikn nyer....dan masih ada juga yang masih mengharapkan cinta dari nyer sehingga da yang snggup mnyuruh nyer berkahwin kerana dye mahukn semula cahaya didalam hidup wanita tersebut....adakah mereka tidak memikirkan perbuatan tersebut akan menyebabkan hati isterinyer akan terguris....namun apabila kita dilanda badai seperti itu haruslah kita tetap bersabar dan harungi segala ujian yang diberikan oleh Allah dengan hati yang terbuka..kerana setiap kesabaran akan dibalas dengan sesuatu yang sangat indah....kerana sabar itu indah....cinta memang amat memerlukan pengorbanan...kerana jika kelurga dan saudara-mara tidak mnyukai pilihan kita sudah pasti kita akan lebih memilih keluarga berbanding cinta yang kita ada..kerana tenpa redha mereka hubungan kita tidak akan kemana....perngorbanan terhadap sahabat juga begitu..apabila kita mnyedari bahawa sahabat kita lebih memerlukannya ...lepaskanlah kerana jodoh nyer bukan untuk kita tetapi untuk sahabat kita jadi janganlah terlampau bersedih..jodoh yang terbaik pasti akan muncl untuk diri kita...kerana semua nyer telah pun ditentukan sejak azali lagi...jadi tidak perlulah kita risau sekiranya dye bukan untuk kita . berusahalah lagi dan jangan berputus asa..dan teruskn berdoa....

hahaha.....alhamdulilalh....sampai disini sahaja agaka nyer tinta saya.....semoga sentiasa berdoa untuk jodoh anda...
assalamualaikum w.b.t

Thursday, 10 January 2013

Isteri..ibu...mak..umi...mamy..mother.

Assalamualaikum...ha.....mesti terpinga2 kn dgn tjuk kali ini...huhuhu..okey lah....sbenanyer....tjuk niey berkaitn dgn dri aku..hahaha...ta aku sngka kn...rupa2 nyer..lg smngu aku dduk rumah smntra na g kje ary isnin dpn...aq telah mlksanakn tnggungjwb sbg isteri dan ibu...walaweyh.....sebenanya aku masih SINGLE huhu...bukan apa.....akk aku ckp itu sbg persediaan utk dri aku...hakhakhak..klaka btol lah......ta da la..sbena nyer aq pown ta sangka yang aku akan dapat mandat utk menjalani menda niey......kini barulah aku tahu yang sebenanya untuk jadi seorang ibu dan isteri dalam masa yang sama sangat susah....barulah aku tahu kenapa orang selalu cakap..kalau na jadi kahwin pastikan diri tu dah cukup sedia sebab bukan senang nak jadi isteri niey....huhu....aku ingt kn dorang main2...rupa2 nyer mmg betul bukan mudah nak jadi seorang isteri dan seorang ibu...sebab itulah kita diwajibkan menghormati ibu kita.......okey sebab yang pertama aku cakap na jadi isteri dan ibu niey susah adlah...jeng3,,,,,,,,,hehhe......kita kene pastikan yang anak2 kita dah bangun pagi bersiap untuk pergi sekolah dan pada masa yang sama kita juga kene pastikan yang suami kita pun dah bangun....lepas tu bagi isteri yang bekerja....selepas buat sarapan kene hantar anak2 pergi sekolah....lepas tu pergi kerja...then balik jew dari kerja amik anak dari sekolah kene masak buat kerja rumah......itu adlah rutin bagi mereka yang bekerja...bagi yang tidak bekerja mungkin kerjanya sedikit ringan..kerana selepas hantar anak pergi sekolah....kene pergi pasar...balik masak.....mungkin suami nak makan tengah hari dirumah.....kene kemas rumah basuh baju....kemas bilik2......lipat baju...petang amik anak...sebenanya rutin suri rumah yang bekerja mahu pun tidak bkerja adlah sama.....kita sebagai isteri perlulah pandai dalam membahagikan masa...kerana jika kita tidak tahu membahagikn masa....silap2 ahri bulan kita yang kecundang.....tapi kan kalau wujudkn suasana kerjasama dengan suami pun okey juga sebenarnya....barulah nampak macam suami na isteri...opppsss..huhuuh..okey...okey lah....kepada mak2 semua...i love uolls.....and 2 my MUM..i love u so much..muaaaaccchh...hehe.....