Tuesday, 17 July 2012

Ku menunggu kamu si bintang hati...

salam.....hehehe.....menuggu si bintang hati?????
hmm.......sonok kn kalo kite dpt menunggu si bintang hati..hehe...sbenarnyer si intang hati kte telh pown ditetapkn di Luh Mahfuz.....hmm....jadi sebenarnya kte hanya tinggal mencari siapa lah si bintang hati kita kan sebab kalau tak mencari memanglah takkn jumpa langsung...ha.....kalau nak mencari kenalah yang elok mata memandang tapi kan kalo da jodoh yang macam mana pown memang akan tetap kte pilih betul ta??tetapi jika kita hanya memilih paras rupa memang apa pown ta bole..hehe..kerana paras rupa kadang2 tidak akan menjamin kebahagiaan kte.....dengan adanya kasih sayang..kesetiaan..kejujuran...dan keikhlasan sahaja kita akan kecapi kebahagiaan ....mungkin kita harus meletakkn paras rupa yang nombor 2 @ 3..hehe....sebab yang paling utama tengoklah kepada Agamanya...kerana tanpa agama dia mungkin tidak boleh membimbing kita kejalan yang benar..dan tanpa agama juga dia mungkin tidak boleh menjadi Imam kita.....dan tnpa agama juga bagaimana dye hendak menegur segala kesilapan kita kelak....yang kedua mungkin kita perlu tengok kepada hartanya...wah HARTA...!.hmm..bukan-bukan..kita tengok harta dye sebab..kita tengok adakah die mampu untuk menanggung kita selepas kahwin....adakah dia boleh memberi nafkah kepada kita..dan adakah dia bole membantu keluarga kita.....seterusnya kita lihatlah kepada keihklasan nyer menerima diri kita seadanya..jika dia tidak mampu menerima keluarga kita janganlah kita kahwini dia..kerana mengahwini kita bukankah serupa dengan dia mengahwini keluarga kita juga...sekiranya dia terlalu berkira dengan keluarga kita lebiha baik kita tinggalkan dia sahaja.....kerana dia mungkin akan menghalang segala gerak geri kita kelak....lalu kita lihatlah pada paras rupanya..haha...rupa-rupanya paras rupa jatuh nombor 4 lah..hehe......semua ini hanya pendapat saya sahaja....kalau tak mahu ikut pown saya tak kisah kerana bagai saya....setiap manusia berhak untuk merasakn kebahagiaan..jadi tidak slahkn sekiranya saya ingin berkongsi idea......hehe....tak rasa ke yang kita niey mcm lari dari tajuk...hehe....sebanarnya bole jew....bukan lari dari tajuk..hehe....jadi pew tunggu lagi ...si bintang hati sudah pun ditetapkn hanya tinggla mencari sahaja...hehe........sampai disini sahaja yang mampu sya kongsikn .....

Assalamualaikum..hehe....
Anyonghaeseyo.......

No comments:

Post a Comment