Thursday, 31 January 2013

sahabat . cinta . keluarga .

Assalamualaikum..lama dah rasanya ta update blog niey.,.haha..berhabuk suda.....hehe....!_!...mesti tertanya-tanya kan kenapa tajuk blog kali niey macam pelik..mner ada pelik lah.....kih3...&%*#$#....sbenanya saya pown ta pham kenapa saya buat tajuk niey..hehe....of coz lah saya tahu..kalau tak saya memang tak bole lah na update...ksian kan..semalam baru lepas tengok cerita ayat2 cinta..ehehe
bukanlah apa..cuma na cakap...saya niey jenis yang sensitif terlebih suda..hehe..pantang tgk crita sedey skit...air mata pown luar tanpa disuruh...pape tah kan  @#$%^&*....ehehe....kalau sayalah yang jadi aisha dalam cerita niey ta tahu lah sye mampu lakukan kew tak....tapi demi suami tercinta saya pasti akan lakukan perkara yang sama....dia juga lakukan kerana memikirkan tentang sahabatnya yang berada didalam keadaan yang tidak sihat yang disebabkan perkahwinan nyer bersama lelaki yang disayangi oleh sahabat nyer itu....namun disamping itu ada juga yang mengambil kesempatan diatas kebaikn nyer....dan masih ada juga yang masih mengharapkan cinta dari nyer sehingga da yang snggup mnyuruh nyer berkahwin kerana dye mahukn semula cahaya didalam hidup wanita tersebut....adakah mereka tidak memikirkan perbuatan tersebut akan menyebabkan hati isterinyer akan terguris....namun apabila kita dilanda badai seperti itu haruslah kita tetap bersabar dan harungi segala ujian yang diberikan oleh Allah dengan hati yang terbuka..kerana setiap kesabaran akan dibalas dengan sesuatu yang sangat indah....kerana sabar itu indah....cinta memang amat memerlukan pengorbanan...kerana jika kelurga dan saudara-mara tidak mnyukai pilihan kita sudah pasti kita akan lebih memilih keluarga berbanding cinta yang kita ada..kerana tenpa redha mereka hubungan kita tidak akan kemana....perngorbanan terhadap sahabat juga begitu..apabila kita mnyedari bahawa sahabat kita lebih memerlukannya ...lepaskanlah kerana jodoh nyer bukan untuk kita tetapi untuk sahabat kita jadi janganlah terlampau bersedih..jodoh yang terbaik pasti akan muncl untuk diri kita...kerana semua nyer telah pun ditentukan sejak azali lagi...jadi tidak perlulah kita risau sekiranya dye bukan untuk kita . berusahalah lagi dan jangan berputus asa..dan teruskn berdoa....

hahaha.....alhamdulilalh....sampai disini sahaja agaka nyer tinta saya.....semoga sentiasa berdoa untuk jodoh anda...
assalamualaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment