Thursday, 10 January 2013

Isteri..ibu...mak..umi...mamy..mother.

Assalamualaikum...ha.....mesti terpinga2 kn dgn tjuk kali ini...huhuhu..okey lah....sbenanyer....tjuk niey berkaitn dgn dri aku..hahaha...ta aku sngka kn...rupa2 nyer..lg smngu aku dduk rumah smntra na g kje ary isnin dpn...aq telah mlksanakn tnggungjwb sbg isteri dan ibu...walaweyh.....sebenanya aku masih SINGLE huhu...bukan apa.....akk aku ckp itu sbg persediaan utk dri aku...hakhakhak..klaka btol lah......ta da la..sbena nyer aq pown ta sangka yang aku akan dapat mandat utk menjalani menda niey......kini barulah aku tahu yang sebenanya untuk jadi seorang ibu dan isteri dalam masa yang sama sangat susah....barulah aku tahu kenapa orang selalu cakap..kalau na jadi kahwin pastikan diri tu dah cukup sedia sebab bukan senang nak jadi isteri niey....huhu....aku ingt kn dorang main2...rupa2 nyer mmg betul bukan mudah nak jadi seorang isteri dan seorang ibu...sebab itulah kita diwajibkan menghormati ibu kita.......okey sebab yang pertama aku cakap na jadi isteri dan ibu niey susah adlah...jeng3,,,,,,,,,hehhe......kita kene pastikan yang anak2 kita dah bangun pagi bersiap untuk pergi sekolah dan pada masa yang sama kita juga kene pastikan yang suami kita pun dah bangun....lepas tu bagi isteri yang bekerja....selepas buat sarapan kene hantar anak2 pergi sekolah....lepas tu pergi kerja...then balik jew dari kerja amik anak dari sekolah kene masak buat kerja rumah......itu adlah rutin bagi mereka yang bekerja...bagi yang tidak bekerja mungkin kerjanya sedikit ringan..kerana selepas hantar anak pergi sekolah....kene pergi pasar...balik masak.....mungkin suami nak makan tengah hari dirumah.....kene kemas rumah basuh baju....kemas bilik2......lipat baju...petang amik anak...sebenanya rutin suri rumah yang bekerja mahu pun tidak bkerja adlah sama.....kita sebagai isteri perlulah pandai dalam membahagikan masa...kerana jika kita tidak tahu membahagikn masa....silap2 ahri bulan kita yang kecundang.....tapi kan kalau wujudkn suasana kerjasama dengan suami pun okey juga sebenarnya....barulah nampak macam suami na isteri...opppsss..huhuuh..okey...okey lah....kepada mak2 semua...i love uolls.....and 2 my MUM..i love u so much..muaaaaccchh...hehe.....

No comments:

Post a Comment